blog_and_social_template.png

Αναβλητικότητα: Με ποιον τρόπο μπορούμε να αλλάξουμε την συνήθεια αυτή;

Η αναβλητικότητα είναι από τους πιο συνηθισμένους λόγους που οι περισσότεροι άνθρωποι δεν προχωρούν την ζωή τους στον βαθμό που θα μπορούσαν. Είναι ο κυρίαρχος παράγοντας μεταξύ της επιτυχίας και της αποτυχίας, είναι ο «κλέφτης» των ονείρων και των φιλοδοξιών των περισσοτέρων ανθρώπων, και είναι υπεύθυνη για το άγχος, αφού ενώ ξέρουμε ότι μπορούμε να κάνουμε κάτι για να αλλάξουμε ή να βελτιώσουμε μια κατάσταση παραμένουμε παρατηρητές ή ακόμα χειρότερα εγκαταλείπουμε τη ζωή μας στην τύχη.

Ας δούμε τώρα με ποιον τρόπο θα μπορούσατε να απαλλαγείτε από αυτή συνήθεια.


Αρχικά πρέπει να φτιάξετε μια λίστα με τα πράγματα που θέλετε να κάνετε, τόσο σε προσωπικό όσο και σε επαγγελματικό επίπεδο, και μετά να τα βάλετε σε σειρά προτεραιότητας, ξεκινώντας με τα πιο σημαντικά ή πιο επείγοντα. Με αυτό τον τρόπο έχετε μπροστά σας ένα πλάνο που θα σας βοηθήσει να προχωρήσετε την ημέρα σας οργανωμένα.
Ξεκινήστε κάνοντας το πιο σημαντικό, επείγον ή πιο δύσκολο πράγμα της ημέρας. Ξεκινώντας με το δύσκολο, όταν το διαπεραιώσετε, θα νιώσετε τεράστια ανακούφιση και ευεξία, που θα σας δώσει ενέργεια να συνεχίσετε με τα υπόλοιπα. Αν σας φαίνεται πολύ δύσκολο το εγχείρημα, σπάστε το σε μικρότερα κομμάτια και ξεκινήστε ένα ένα τα βήματα χρησιμοποιώντας το παρακάτω «κόλπο» για να ξεγελάσετε την αναβλητική σας διάθεση.
Πρώτα απομάκρυνε ότι σου αποσπά την προσοχή και όρισε μια προθεσμία μέσα στην οποία πρέπει να έχεις ολοκληρώσει αυτό που έχεις να κάνεις. Μετά βάλε ένα χρονόμετρο στα 40 λεπτά, πάρε μια βαθιά ανάσα, πες στον εαυτό σου, ξεκίνα τώρα και πέσε με τα μούτρα στη δουλειά χωρίς διάλειμμα μέχρι να χτυπήσει το χρονόμετρο. Μετά βάλε το χρονόμετρο για 10 λεπτά, και κάνε ένα διάλειμμα, σήκω από την θέση σου, τεντώσου, χαλάρωσε και σκέψου όλα όσα θα κερδίσεις όταν τελειώσεις αυτό που κάνεις. Επανάλαβε το μέχρι να τελειώσεις την δουλειά.
Αφού τελειώσεις, μην ξεχάσεις να ανταμείψεις τον εαυτό σου κάνοντας κάτι που σε ευχαριστεί. Με την ανταμοιβή, δημιουργείς στο μυαλό σου ένα ισοδύναμο νόημα του κόπου που έχεις καταβάλει για να διεκπεραιώσεις την λίστα σου. Αυτό θα κάνει όλη τη διαδικασία πιο ευχάριστη και με τον καιρό θα σε εκπαιδεύσει να αναβάλεις όλο και λιγότερο.

Γράφει ο σύμβουλος Ψυχικής Υγείας Μάριος Σκιαδάς

Ο Μάριος Σκιαδάς, είναι σύμβουλος ψυχικής υγείας, κάτοχος του Diploma in Therapeutic counseling Level 5 Pearson BTEC. Είναι ο συγγραφέας του βιβλίου "Γίνε το καλύτερο που μπορείς" (Δείτε περισσότερα εδώ) και εμπνευστής του προγράμματος αυτογνωσίας και αυτοβελτίωσης bebetter (Μάθετε για το πρόγραμμα εδώ). Παρέχει ατομικές και ομαδικές συνεδρίες ψυχικής υποστήριξης και ενδυνάμωσης καθώς και σεμινάρια αυτοβελτίωσης (Περισσότερες πληροφορίες εδώ).

Ετικέτες: Προσωπική ανάπτυξη Αυτοβοήθεια Ψυχολογία Ψυχική υγεία