giati_paraitountai.png

Γιατί οι καλοί εργαζόμενοι παραιτούνται;

Πολύ συχνά βρίσκομαι σε συναντήσεις με διευθυντικά και διοικητικά στελέχη επιχειρήσεων και οι περισσότεροι παραπονιούνται ότι τους είναι πολύ δύσκολο να βρουν ικανούς εργαζόμενους και όταν βρίσκουν αυτοί πολύ συχνά δείχνουν δυσαρεστημένοι ή παραιτούνται. Τους είναι όπως λένε ‘απορίας άξιον’ πως στην Ελλάδα της κρίσης αντί να λένε και ευχαριστώ που έχουν μια δουλειά, προτιμούν να πάρουν το ρίσκο της ανεργίας ή να φύγουν για το εξωτερικό.

Η αποχώρηση ενός καλού υπαλλήλου όπως μου λένε είναι μια δυσάρεστη αλλά και δαπανηρή διαδικασία αφού πρέπει να κάνουν πολλές συνεντεύξεις και να εκπαιδεύσουν ξανά το νέο προσωπικό.

Υπάρχουν ευτυχώς και κάποια στελέχη που τα τμήματά του λειτουργούν σαν καλοκουρδισμένο ρολόι.

Τι συμβαίνει λοιπόν;
Γιατί κάποιοι μπορούν να κρατούν τους εργαζομένους τους και άλλοι όχι;

Αυτό συμβαίνει γιατί (τα στελέχη που παραπονιούνται) έχουν την τάση να ρίχνουν την ευθύνη στους άλλους, αγνοώντας την ουσία του ζητήματος και η ουσία είναι ότι αν θέλουν να κρατήσουν τους καλύτερους εργαζομένους τους, θα πρέπει να σκεφτούν πιο προσεκτικά πώς τους συμπεριφέρονται, θα πρέπει να τουΣ εμπνέουν με το δικό τους παράδειγμα και θα πρέπει να τους κάνουν να θέλουν να δουλέψουν για αυτούς και την εταιρεία. Δηλαδή θα πρέπει να είναι περισσότερο ηγέτες και λιγότερο αυστηρά και απόμακρα «αφεντικά»

(Τολμώ δε να πω ότι αυτή η απόμακρη και αυστηρή συμπεριφορά, κρύβει τις περισσότερες φορές την ανασφάλεια και την ανεπάρκεια του διοικούντα).

Ας δούμε λοιπόν τα λάθη που κάνουν τα διευθυντικά και διοικητικά στελέχη των επιχειρήσεων και οι ικανοί εργαζόμενοι τους παραιτούνται.

➣Από τα βασικότερα λάθη είναι η υπερβολική δουλειά, ειδικά όταν τους κάνει να νιώθουν σα να τιμωρούνται, επειδή τα καταφέρνουν καλύτερα από τους συναδέλφους τους που αμείβονται το ίδιο με αυτούς.

➣Άλλο ένα στοιχείο είναι η προώθηση των λάθος ατόμων. Όταν καταβάλεις τεράστια προσπάθεια στη δουλειά και τελικά σε προσπερνά κάποιος που έφτασε χωρίς κόπο στην κορυφή, είναι απίστευτα προσβλητικό.

➣Η έλλειψη ουσιαστικής επικοινωνίας με τον άνθρωπο πίσω από τον εργαζόμενο επίσης οδηγεί τους εργαζόμενους σε παραίτηση. Είναι αδύνατο να δουλεύεις για κάποιον όταν δεν έχει εδραιωθεί μια πιο προσωπική σχέση μαζί του και δε νοιάζεται για τίποτα άλλο παρά μόνο για την παραγωγικότητά σου.

➣Τέλος η μη αναγνώριση της συνεισφοράς, η έλλειψη δίκαιης ανταμοιβής, (ηθικής και/ή οικονομικής), καθώς και η έλλειψη εταιρικού οράματος και προσωπικών στόχων, οδηγεί στην απογοήτευση των εργαζομένων και η ματαίωση παίρνει την θέση της δημιουργικότητας. Οι ικανοί προϊστάμενοι δείχνουν προσοχή, ακούνε συνεχώς και κάνουν εποικοδομητική κριτική. Οι καλοί εργαζόμενοι θέλουν να βελτιώνουν και να βελτιώνονται. Αν τους αφαιρεθεί αυτή η προοπτική, τότε θα μισήσουν τη δουλειά τους και ή θα παραιτηθούν ή θα αποδίδουν στο ελάχιστο, μέχρι να βρουν κάτι καλύτερο.

Καταλαβαίνουμε λοιπόν ότι οι εργαζόμενοι δεν εγκαταλείπουν τις δουλειές, αλλά τους ανεπαρκείς εργοδότες.

Γράφει ο Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας, Μάριος Σκιαδάς.

Ετικέτες: Προσωπική ανάπτυξη Διαπροσωπικές σχέσεις Ψυχολογία Ψυχική υγεία