psychiki_ygeia_askisi.png

Τα οφέλη της άσκησης για την ψυχική υγεία

Όλοι γνωρίζουμε τα οφέλη της σωματικής άσκησης στην εξωτερική εμφάνιση. Αυτό όμως που πολλοί αγνοούν είναι ότι η άσκηση συμβάλλει και στη βελτίωση της ψυχικής υγείας αλλά και στην ενδυνάμωση της αυτοπεποίθησης.

Μελέτες έχουν αποδείξει ότι τα άτομα που ασκούνται τουλάχιστον 3 φορές την εβδομάδα, βιώνουν λιγότερα συμπτώματα άγχους, θυμού ή κατάθλιψης απ’ όσους δεν ασκούνται, καθώς και ότι η συνολικότερη αίσθησή τους για τον εαυτό τους είναι θετικότερη. Αυτό ισχύει τόσο στα παιδιά όσο και στους ενήλικες. Η άσκηση βοηθάει επίσης στην ενίσχυση της ανθεκτικότητας του οργανισμού απέναντι στο στρες και βελτιώνει το ανοσοποιητικό σύστημα. Ήπια καρδιοαναπνευστική άσκηση (αερόβια) σε συνδυασμό με άσκησης ενδυνάμωσης (βάρη) αυξάνουν τα επίπεδα των ενδορφινών οι οποίες συμβάλλουν στην καλή διάθεση και εξουδετερώνουν τα υψηλά επίπεδα της αδρεναλίνης, από την οποία προκαλείται το στρες και δημιουργούν ένα γενικότερο αίσθημα χαράς. Παράλληλα, λειτουργούν και ως φυσικά παυσίπονα του οργανισμού, ενδυναμώνουν το ανοσοποιητικό σύστημα και καθυστερούν την εξέλιξη της γήρανσης. Επίσης διεγείρει τον νευροδιαβιβαστή BDNF που αυξάνει την παραγωγή νέων εγκεφαλικών κυττάρων.
Καταλαβαίνουμε λοιπόν ότι η άσκηση βοηθάει όχι μόνο το μυοσκελετικό σύστημα μας να γίνει δυνατότερο και πιο λειτουργικό, αλλά ενισχύει επίσης και την εγκεφαλική σας δύναμη.
Η εκμάθηση του πώς να εκτελείτε ένα νέο είδος άσκησης αλλάζει επίσης και τον τρόπο με τον οποίο συνδέεται ο εγκέφαλός μας, πράγμα που συμβάλει με την σειρά του, στη βελτίωση της συνολικής γνωστικής λειτουργίας. Η άσκηση επίσης βοηθήσει στην ενίσχυση της αυτοπεποίθησης και αυτοεκτίμησή μας, αφού μαθαίνοντας να εκτελούμε πιο αποδοτικά και πιο σωστά τις ασκήσεις, αντιλαμβανόμαστε ότι ήμαστε ικανοί να πετύχουμε γενικότερα τους στόχους μας, αρκεί να προσπαθήσουμε με σύστημα και προγραμματισμένα.
Ο χρόνος που αφιερώνουμε για την άσκηση είναι και μια καλή ευκαιρία για να αποσυνδεθούμε για λίγο από τις υποχρεώσεις και τα άγχη της καθημερινότητας και να συνδεθούμε τόσο με τον εαυτό μας,(ακούγοντας παράλληλα τις δικές μας οργανισμικές ανάγκες) όσο και να διευρύνουμε τον κοινωνικό μας κύκλο. Τέλος ο ύπνος μας γίνεται ποιοτικότερος, έχουμε περισσότερη ενέργεια κατά την διάρκεια της ημέρας (αφού είμαστε πιο ξεκούραστοι) και αυτό με την σειρά του συμβάλλει στον υψηλότερο έλεγχο της λήψης τροφής.

Είμαι αρκετά σίγουρος ότι πολλοί από εσάς θα σκέφτεστε τώρα, ότι ζώντας μέσα σε μία καθημερινότητα με γρήγορους ρυθμούς ότι δεν έχετε τον χρόνο, τα χρήματα ή την ευκαιρία να αφιερώσετε χρόνο από την ημέρα σας για να επικεντρωθείτε σε εσάς. Σας προκαλώ όμως να σκεφτείτε, πόσες ώρες σπαταλάτε κάθε μέρα βλέποντας τηλεόραση ή είστε συνδεδεμένοι στα social media ζώντας μια "ψεύτικα ιδανική" ζωή; Ακόμη και 10 λεπτά καθημερινής άσκησης βελτιώνουν την ψυχική διάθεση και μειώνουν το αίσθημα της κόπωσης. Μήπως ήρθε λοιπόν η ώρα να αποσυνδεθείτε από την εικονική πραγματικότητα, να κλείσετε την τηλεόραση και να αρχίσετε να ζείτε πραγματικά και ποιοτικά την δική σας ζωή.

Αν νομίζετε ότι κάτι τέτοιο είναι δύσκολο να το πετύχετε είμαστε εμείς εδώ να σας βοηθήσουμε!

Μάθετε για το προγράμμα προσωπικής ανάπτυξης & αυτοβελτίωσης be better

Ετικέτες: Προσωπική ανάπτυξη Αυτοβοήθεια Ψυχολογία Ψυχική υγεία